Geplaatst op
Startende ondernemers kunnen vaak niet wachten om te beginnen. Natuurlijk moeten er wel wat dingen geregeld worden. In deze blog behandelen we de meest eenvoudig bedrijfsvorm, de startup en wel die van de ZZP’er. Met een paar eenvoudige handelingen kun je al beginnen met je bedrijfje. Zin aan? Lees dan snel verder en ontdek de tips.
Huisstijl
Enveloppen kopen is een van de simpelste stappen om je huisstijl in te richten, maar deze is verbonden met nog meer dingen:
- Website
- Briefpapier
- Logo’s
- Taal die je spreekt
- Fototaal
We nemen deze punten hieronder stapsgewijs met je door.
Website
Zoals we allemaal weten is online zaken doen een zeer belangrijk punt. Mensen kijken doorgaans niet meer in de Gouden Gids, maar tikken op Google in wat ze zoeken. Dan vind je wat je zoekt bij jou in de buurt. Als grossier in een product, bijvoorbeeld enveloppen, wil je dus vindbaar zijn. Een goede website helpt daarbij mee. Op de website moet staan wat je doet, hoe te bestellen en de kosten. Daarnaast moet deze zo ingericht zijn dat je in de lokale zoekresultaten van Google komt. Een aantal dingen werken dan mee:
- Links naar jouw website op andere sites
- Duidelijke teksten op je website, waarin de relevante zoekwoorden verwerkt staan
- Video content op je website
- Mensen moeten een reactie achter kunnen laten
- Links naar sociale media als facebook
- Effectieve campagnes
Briefpapier
Het kan wel zo zijn dat we in een tijd leven waarin digitale technologie belangrijk is, dat wil nog niet zeggen dat briefpapier niet meer nodig is. Daarmee kun je je ook echt onderscheiden. Let op kleuren en visuals. Dat maakt je huisstijl.
Logo’s
Denk aan de grote bedrijven, Coca-Cola, Shell, Apple en ga zo maar door, ze hebben allemaal een herkenbaar logo. Dat is heel belangrijk, omdat dit in de geest van mensen blijft hangen. Er bestaan geen succesvolle bedrijven zonder logo.
Taal die je spreekt
Niet elk bedrijf spreekt dezelfde taal. Het ligt heel erg aan de doelgroep, en het product wat je verkoopt, hoe deze taal klinkt. Populaire taal kan bijvoorbeeld bij een spijkerbroek, maar bij het verkopen van onderbroeken voor senioren is het weer een heel andere zaak.
Foto- en videotaal
Je bedrijfsidentiteit op internet wordt voor een belangrijk deel gevormd door de foto’s en video’s die je upload. Het belangrijkst is om een professioneel ogende beeldtaal te (laten) ontwikkelen. Er zijn vast bedrijven bij je in de buurt die kunnen helpen een geweldige campagne op te zetten.
Effectieve campagnes
Al dat materiaal wil je natuurlijk onder de mensen brengen. Daar heb je effectieve campagnes voor nodig. Deze kun je ook uitbesteden, maar je kunt natuurlijk ook alles zelf doen. Kies wel zorgvuldig je middelen uit, want er zit wat verschil tussen qua uitwerking. Een virale marketingstunt is leuk voor de naamsbekendheid, maar je hebt er weinig tot niets aan wanneer je iets aan de kwaliteit van je diensten wilt verbeteren en dus informatie wilt van je klanten over eventuele verbeterpunten. Er zijn een aantal vragen die experts je laten stellen:
- Wat wil je bereiken?
- Welke vorm van marketing heb ik daarvoor nodig?
- Wat is mijn budget?
- Wat heeft op dit moment (punt in het leven van het bedrijf) prioriteit?
Conclusie
Het starten van een bedrijf gaat van simpele zaken als het bestellen van enveloppen tot het opzetten van een beredeneerde marketing campagne. Deze zaken moeten idealiter door een herkenbare huisstijl verbonden worden. Lees verder, denk kritisch en veel succes met je bedrijf.
Meer lezen?
Op onze site vind je nog veel meer interessante artikelen vol handige tips en informatie.
Gerelateerde berichten
De rol van een boekhouder in het MKB
In de dynamische wereld van het midden- en kleinbedrijf (MKB) is financiële stabiliteit cruciaal voor succes. Een boekhouder speelt hierin een...